Kas tai yra virtuali realybė (VR) ir papildyta realybė (AR)?
Be technologijų nebeįsivaizduojama beveik bet kokia šiuolaikinio žmogaus veikla. Todėl švietime informacinės technologijos – neatskiriama mokymo ir mokymosi dalis. Ten, kur naudojamos IT, labai dažnai galime išgirsti tokius žodžių junginius kaip: virtualioji aplinka, virtualusis pasaulis, virtualiosios priemonės ir t.t. Apibendrinant, virtualioji realybė – netikra, menama aplinka, kuri vartotojui tampa tarsi natūrali aplinka ir kurią gali matyti kompiuterio ekrane arba naudojant specialius akinius. Virtualioji realybė sukuriama naudojant kompiuterį, interneto ryšį, programinę įrangą. Jos dėka galime pasivaikščioti su dinozaurais ar nuskristi į kosmosą, pasinerti į povandeninį pasaulį ar aplankyti žymias pasaulio vietas.
AR ir VR turi daug bendrumų. AR leidžia vartotojui būti realiu laiku realioje vietoje, tik esama aplinka yra tam tikru būdu padidinta ar patobulinta skaitmeniniais objektais. VR vartotoją iš realaus pasaulio nukelia į virtualų, sumodeliuotą pasaulį.
RedBox VR VR/AR rinkiniai
Daugiau nei 1000 Google ekspedicijų ir daugiau nei 100 AR ekspedicijų. Šių išvykų panoramos yra 360° ir 3D vaizdu – su pastabomis, detalėmis, lankytinomis vietomis ir klausimais, leidžiančiais virtualias keliones lengvai integruoti į mokyklose jau naudojamą mokymo programą.
- Redbox VR iNcharge rinkiniui nereikia interneto ryšio ir jam reikia tik vieno 110–240 V maitinimo šaltinio.
- Įvairūs rinkinių dydžiai: 5 mokiniams, 8 mokiniams, 15 mokinių bei 30 mokinių. Į kiekvieną rinkinį įeina ir 1 mokytojo įrenginys. Redbox VR iNcharge rinkiniai yra su išmaniuoju įkrovimu ir integruotu 5 GHz maršrutizatoriumi.
- Galimybė patiems kurti ekspedicijas. Pridėjus Ricoh Theta V 360° didelės skiriamosios gebos kamerą galima kurti savo virtualias keliones. Theta V ir naujas Google kelionių kūrimo įrankis VR Tour suteikia galimybę sukurti galingą VR patirtį ir dalytis istorijomis per Poly, Google internetinę 3D turinio biblioteką. Paskelbtos ekskursijos yra lengvai dalijamos ir įterpiamos į svetaines, tinklaraščius ir socialinius sklaidos kanalus.
Virtuali ir papildyta realybė mokykloje
Naudojant VR ir AR mokinius supažindiname su nauju mokymosi būdu, kuris lemia aktyvesnį įsitraukimą į mokymo procesą. Šis būdas skatina plėtoti kasdieninę veiklą: bendrauti, perteikti vaizdinę informaciją, jos ieškoti ir apdoroti bei planuoti veiklą, tobulinti savo asmeninius įgūdžius. Panaudojant VR sprendimus mokykloje, mokinys tampa ne pasyviu stebėtoju, o aktyviu proceso dalyviu: besimokantysis bendrauja ir bendradarbiauja, kaupia patirtį ir mokosi kritiškai mąstyti, vertina savo rezultatus, kelia tolesnius mokymosi tikslus ir jų siekia, reflektuoja. Remiantis moksliniais tyrimais, VR pagerina atmintį ir gali padėti perprasti dalykus per praktinę patirtį.
AR ir VR turi daug bendrumų. AR leidžia vartotojui būti realiu laiku realioje vietoje, tik esama aplinka yra tam tikru būdu padidinta ar patobulinta skaitmeniniais objektais. VR vartotoją iš realaus pasaulio nukelia į virtualų, sumodeliuotą pasaulį.