Nuotolinio mokymo ir hibridinės klasės sprendimų gidas

Yra toks populiarus posakis: nieko nėra labiau pastovaus nei pokytis. Šis posakis puikiai apibūdina esamą situaciją. Viena vertus, ši situacija sujaukia nusistovėjusią tvarką, kitą vertus suteikia naujas galimybes. Ir mes turime pasirinkti ar norime priimti galimybes nieko nedaryti.

Dabartinė pasaulinė situacija, ko gero, labiausiai paveikė švietimo ir medicinos sistemas. Reikėtų sutikti, kad sistemiškai jos nesikeitė jau daug metų ir pandemija privertė keisti veiklos modelį. Švietime viskas apsivertė aukštyn kojomis ir per keletą savaičių visi turėjo prisitaikyti prie mokymo ir mokymosi iš namų. Tai paskatino tobulėti bei mokyklų administracijas ir mokytojus atrasti naujus mokymo metodus. Suvokiame, kad visada taip gyventi ir mokytis bus itin sunku, bet tam tikros formos ir priemonės, kurios buvo naudojamos karantino metu gali būti puikiai taikomos ir normaliomis gyvenimo sąlygomis. Jau dabar matome, kad situacija pasaulyje gerėja, daug kur karantinas yra atšaukiamas ir po truputį grįžtame į normalų gyvenimą. Bet visi suprantame, kad „Pandoros“ skrynia jau atidaryta ir kad tikrai tam tikri geri dalykai iš karantino persikels į normalų gyvenimą, tokie kaip dalinis darbas iš namų, nuotolinis ugdymas ir mokymasis, nuotolinė medicina ir t.t.

Šiuo metu labai daug informacijos, pasiūlymų, triukšmo apie hibridinį mokymasi. Kadangi mūsų įmonė buvo pirmoji, kuri aktyviai pradėjo siūlyti šio tipo sprendimus, nusprendėme paruošti nuotolinio ir hibridinio mokymosi gidą – paaiškinimus, kokie gali būti sprendimai, kodėl rinktis vienokius ar kitokius ir kiek jie kainuoja.

Nuotolinis ar hibridinis?

Šiuo metu girdime tik apie hibridinį mokymąsį, tačiau dauguma įmonių ir mokyklų painioja hibridinį mokymą su nuotoliniu mokymu ir nuotolinio mokymo sprendimus traktuoja kaip hibridinio mokymo sprendimus.

Nuotolinis mokymasis arba nuotolinio mokymo sprendimai yra naudojami tuo atveju, kai mokytojas dėsto dalyką iš savo klasės, savo kompiuterio vaikams esantiems namuose, o hibridinis mokymas, kada mokytojas dėsto dalyką iš savo klasės vaikams, esantiems namuose ir tuo pačiu metu vaikams, esantiems klasėje. Teoriškai, galima naudoti nuotolinio mokymo sprendimus hibridinio mokymo metu, tačiau neturėsime visapusiško bendro įsitraukimo į ugdymo procesą ir tai hibridinį mokymą paverčia tiesiog nuotoliniu mokymu.

Taigi, visi sprendimai, kurie neįtraukia į abipusį bendravimą ir komunikaciją yra vadinami nuotolinio mokymo sprendimais, o sprendimai, kurie įtraukia visas puses yra vadinami hibridinio mokymo sprendimais.

Nuotolinio mokymo sprendimai

Nešiojamas kompiuteris ar planšetė

Taip, jūs neklystate, nešiojamas kompiuteris ir planšetė (mobilus telefonas) yra puikus ir geras nuotolinio mokymo sprendimas. Jis dažniausiai turi integruotą mikrofoną, garsiakalbius ir kamerą. Todėl to visiškai užtenka vesti pamoką ir bendrauti su vaikais esančiais namuose. Šį sprendimą nesunkiai galima pagerinti įsigyjant ausines su mikrofonu.

WEB kamera

Jeigu jums nepakanka vaizdo ir balso kokybės ir Jūs norite, kad vaikai Jus geriau matytų ir girdėtų, Jūs galite įsigyti papildomą WEB kamerą. WEB kameros vaizdo kokybė, beje kaip ir mikrofonų, bus geresnė nei integruotos kameros. WEB kamera turi dar keletą privalumų: pirma, ji gali būti mobili ir ją galite naudoti ne tik prie nešiojamo kompiuterio, bet ir prie stacionaraus. Antra, vaizdo kameros gali būti su integruotu sriegiu, kas leidžia Jums kamerą pastatyti priešais save ant trikojo ir pamoką aiškinti prie lentos. Trečia, kamerą galima pakabinti ant specialaus lubinio laikiklio. Brangesnės WEB kameros turi ir daugiau funkcijų, tokių kaip automatinis vaizdo apvertimas. Automatinis vaizdo apvertimas yra reikalingas tam, kad jeigu mes nuspręstume kamerą pakabinti ant lubų, automatiškai į nuotolinio vaizdo programą būtų paduodamas normalus vaizdas. Dar brangesnės WEB kameros turi automatinį fokusavimą, o tai prilygsta brangiai funkcijai – žmogaus sekiojimo funkcijai. Nors žmogaus sekiojimas klasėje yra nereikalingas ir perteklinis funkcionalumas dėl mažos patalpos, bet turėti integruotą funkciją yra visai naudinga. Taip pat, renkantis kamerą, kurią planuojate naudoti klasėje, labai svarbu, kad ji turėtų plataus matymo kampą (120 laipsnių). Tai reiškia, kad vienos kameros pagalba bus aprėptas vaizdas nuo vienos klasės sienos iki kitos ir mokytojui judant ar vaikštant jis išliks kameros vaizde vaikui esančiam namuose. Kitas, labai svarbus dalykas, kad WEB kamera gali būti hibridinio sprendimo dalimi ateityje. Todėl investavę į gerą kamerą, jau turite pirmąjį žingsnį link hibridinės klasės.

Kodėl WEB kamera netinka hibridiniam mokymui?

WEB kameros mikrofonai yra mažiau galingi ir yra nukreipti į mokytoją, todėl vaikai esantys namuose negirdės vaikų esančių klasėje arba girdės labai labai silpnai. Klasės draugų iš galinių suolų greičiausiai visiškai negirdės. Netinka ir dėl to, kad kamera neturi garsiakalbių.

Kokias kameras mes rekomenduojame?

Logitech Brio su 90 laipsnių matymo kampu ir integruotu mikrofonu.

 

Huddly IQ with MIC su 120 laipsnių matymo kampu ir įrėminimu.

Viskas viename (all in one) konferencinis sprendimas

Šio tipo sprendimai jau senai naudojami mažuose verslo susitikimų kambariuose, bet atėjus pandeminiam laikotarpiui pritaikymą rado ir nuotolinio mokymo sprendimuose. Šis sprendimas nuo WEB kameros skiriasi tuo, kad turi ir integruotą garsiakalbį, ir jungiasi su kompiuteriu vienu USB laidu. Dažniausiai, tokio tipo sprendimai turi geresnes kameras, geresnius mikrofonus su galimybe prijungti papildomus mikrofonus. Be to, kad jis turi tris funkcijas viename, šis produktas yra mobilus, todėl jį galite neštis iš vienos klasės į kitą ar netgi į namus. Jis, kaip ir brangesnio tipo kameros, turi sąsają, kuri leidžia produktą pastatyti aukščiau ant trikojo ar pakabinti ant lubinio laikiklio.

 

Ar šis sprendimas tinka hibridiniam mokymui?

Iš tikrųjų, šis sprendimas yra labai arti hibridinio mokymo sprendimo, bet jis labiau tiktų mažai erdvei ar klasei. Pirmiausia, jis turi kryptinius mikrofonus ir jie tinkamai fiksuoja garsą, kai vaikai yra arti įrenginio, na, o ir garsiakalbių galingumo ir garso dengiamumo nepakaks, jog esantys vaikai klasėje kokybiškai suprastų garso turinį. Taigi, jeigu turite nedidelę klasę, tai tikrai neblogas sprendimas, bet prisiminkite, kad 100 procentinio hibridinės klasės funkcionalumo tikrai nebus.

Kokius viskas viename konferencinius sprendimus mes rekomenduojame?

Logitech MeetUp su plataus apžvalgos kampo ir reguliuojama optika.

Hibridinio mokymo sprendimai

Hibridinio mokymo sprendimas „Laisvos rankos“

Kaip ir Logitech MeetUp konferencinis sprendimas, taip ir hibridinė klasė „Laisvos rankos“ turi šias sudedamąsias dalis: mikrofoną, garsiakalbius, kamerą. Tik šiuo atveju, tai nėra vientisa sistema, o iš kelių produktų padarytas sprendimas. Šiame sprendime naudojame vieną iš pasirinktų WEB kamerų (priklausomai nuo biudžeto) bei gamintojo Taiden piramidę. Šią įrangą kabiname prie klasės lubų centrinėje klasės dalyje. Šis produktas turi integruotus itin jautrius mikrofonus, kurie tolygiai surenka balsus iš visos klasės, todėl vaikai esantys namuose kokybiškai girdės tiek vaikus, tiek mokytoją, o integruoti garsiakalbiai ir tolygiai sklindantis garsas iš lubų leis gerai girdėti vaikus esančius namuose. Tokiu būdu visi įsitraukia į pamoką. Specialus integruotas garso procesorius panaikina aidus ir kitus nereikalingus triukšmus, trukdančius pamokai. Be viso to, šis sprendimas turi ir papildomą nešiojamą mikrofoną, jeigu mokytojo balsas yra silpnesnis ar pavargęs. Tuomet jo balsas ištransliuojamas ne tik vaikams esantiems namuose, bet per palubėse esantį garsiakalbį ir vaikams esantiems klasėje. Taip pat, labai patogu, kad šis sprendimas su nešiojamu mokytojo kompiuteriu sujungiamas tik vienu laidu. Jeigu mokytojas naudoja stacionarų kompiuterį, jungti nieko nereikia, nes „Laisvų rankų“ sistema būna visada prie jo prijungta. Mokytojui belieka per turimą nuotolinio bendravimo programą paskambinti vaikams, esantiems namuose.

Į ką reikia atkreipti dėmesį?

Šis sprendimas yra susijęs su gana dideliais atstumais ir garso fizika, todėl klasėje turi būti gera akustika. Jeigu klasėje geros akustikos nėra, rekomenduojame svarstyti toliau aprašomos hibridinės klasės sprendimą arba investuoti į akustinių plokščių įsigijimą.

Mūsų rekomenduojamas hibridinės klasės sprendimas „Laisvos rankos“

Hibridinio mokymo sprendimas „Mėtyk mikrofoną“

Jeigu klasėje turite blogą akustiką rekomenduojame įsigyti hibridinę klasę „Mėtyk mikrofoną“. Kaip ir „Laisvos rankos“ hibridinėje klasėje čia bus reikalinga viena iš pasirinktų WEB kamerų, klasės kampuose bus sumontuoti korpusiniai garsiakalbiai, skirti girdėti vaikus, esančius namuose. Vietoje stacionarių mikrofonų turėsite 2 mikrofonus: 1 mikrofonas mokytojui, kuris kabinamas ant kaklo, taip užtikrinamas itin geras ir kokybiškas mokytojo balsas vaikams namuose. Antrasis gamintojo Catchbox mikrofonas bus metamas tam vaikui, kuris atsakinės į klausimus ar darys kitą oralinę užduotį. Tokiu būdu vaikai, esantys namuose girdės tik atsakinėjančius vaikus, kas užtikrins drausmę ir itin kokybišką garsą. Kadangi mėtomas mikrofonas yra žaismingas, keliantis šypseną, todėl net ir drovūs vaikai prie šio mikrofono lengviau reiškia mintis. Žinoma, čia mes jau turime papildomus daiktus, kuriuos reikia prižiūrėti ir tausoti, bet gerai yra tai, kad šie abu mikrofonai yra įkraunami, beje, ant šių mikrofonų galima užsidėti ir savo mokyklos, o jeigu turite ir klasės logotipą.

Mūsų rekomenduojamas hibridinės klasės sprendimas „Mėtyk mikrofoną“

Profesionalus hibridinio mokymo sprendimas

Standartiniai sprendimai ne visada tinka. Tokiais atvejais ruošiame pasiūlymą ir sprendimą pagal poreikius. Tada atsižvelgdami į situaciją, parenkame scenarijų valdymo įrangai, daug jautresnius ir profesionalius mikrofonus, atskirus garso procesorius, daugiau ekranų ir t.t. Jeigu turite idėją kaip norite transliuoti savo pamoką ar paskaitą, mes paruošime sprendimą pagal Jūsų poreikius ir norus.

 

Papildomi priedai hibridinei klasei

Interaktyvus ekranas

Jeigu klasėje neturite interaktyvaus ekrano, tai šis produktas puikiai papildo hibridinės klasės sprendimą. Mokytojo rašomas tekstas, formulės ar kita informacija interaktyviame ekrane yra rodomas mokinio ekrane, o tai yra daug aiškiau nei kameros filmuojamas vaizdas. Mūsų įmonė siūlo net kelių gamintojų ekranus. Juos galite pažiūrėti čia.

Papildomas mokytojo ekranas

Papildomas ekranas yra kabinamas šalia WEB kameros ir tokiu būdu mokytojas mato ne tik vaikus, esančius klasėje, bet ir vaikus esančius namuose. Turint šį ekraną turime pilną hibridinę klasę ir ypatingai palengviname darbą mokytojui, nes jam nereikia gręžiotis į interaktyvų ekraną ar kompiuterį, kad stebėti nuotoliniu būdu prisijungusius vaikus.

Dirbtinio intelekto Logitech „Scribe“ sprendimas

Jeigu dar neturite interaktyvaus ekrano, rekomenduojame apsvarstyti naujieną – Logitech „Scribe“ sprendimą. Šis sprendimas ypatingai tinka mokytojams, kurie yra įpratę rašyti daug teksto, formulių ant magnetinės lentos. Šis sprendimas atpažįsta ranka ant baltos magnetinės lentos parašytą tekstą ir paverčia jį skaitmeniniu. Vaikai, esantys namuose puikiai, ryškiai ir aiškiai savo kompiuterių ekranuose mato mokytojo ant magnetinės lentos parašytą tekstą.

Nuotolinio mokymo ir hibridinių klasių palyginimas su kainomis:
WEB kamera All in one Laisvos rankos Mėtyk mikrofoną Profesionalus
Daugiakryptis mikrofonas + +
Abipusė komunikacija su mokytoju Dalinai + + + +
Abipusė komunikacija su mokiniais esančiais namuose ir klasėje Dalinai + + +
Balso sustiprinimas + +
„Freehand“ sistema + + + +
Dubliuojantis ekranas + + + + +
Reikalinga gera klasės akustika + + +
Vienas laidas + + + +
Papildomas kompiuteris/sistema +
Nuo 200 EUR Nuo 950 EUR Nuo 2000 EUR Nuo 2500 EUR Klausti

 

Hibridinis, nuotolinis mokymas tapo kasdienybe. Renkantis tokio tipo sprendimus būtina atkreipti dėmesį į daug dalykų. Vienas pagrindinių tai, kad sprendimą naudoti turi būti patogu ir kad mokytojui nereikėtų atlikti papildomų veiksmų: naudoti kitą kompiuterį ar planšetę, krauti, nešiotis, papildomai junginėti ir t.t. Šiuolaikinėje klasėje dažniausiai ir taip netrūksta technologijų, todėl norėtųsi, kad trikdžių būtų kuo mažiau. Rinkoje pasirinkimas yra platus. Yra sprendimų, kurie yra atskirti nuo mokytojo kompiuterio ir naudotis tenka jau nebe vienu įrenginiu, o dviem. Tai apsunkina mokytojo darbą ir sutrumpina pamokos laiką.

Jeigu turite klausimų, domina šis produktas ar sprendimas, užpildykite užklausos formą ir mes su Jumis susisieksime!

    Pradėkite rašyti ir paspauskite Enter

    Krepšelis

    Krepšelyje nėra produktų.